Wzmocnienie bez tworzywa sztucznego i włókniny - Wilhelm-Heinichen-Ring Nord - Celle, Niemcy
Obwodnica Wilhelma-Heinichena jest najważniejszą południowo-zachodnią obwodnicą Celle. Łączy L180 (Winsener Straße / Bremer Weg) na północnym zachodzie z B3 w kierunku Hanoweru. Ponadto połączone są drogi B214 na zachód od Celle i Führberger Straße. Pierścień Wilhelma-Heinichena o długości ok. 6 kilometrów odciąża węzeł drogowy B3 i B214 na zamku Celle. Zmodernizowany północny odcinek ma długość ok. 3,3 km i obejmuje ponad 41 000 m² wzmocnienia asfaltowego S&P Glasphalt G.®
Na tej stronie
- Temat
- Wzmocnienie bez tworzywa sztucznego i włókniny
- Objekt
- Wilhelm-Heinichen-Ring Północ
- Location
- Dolna Saksonia
- Miejsce
- Celle
- Kraj
- Niemcy
- Data
System
Opisy projektów
Sytuacja
Kiedy planowano remont północnej obwodnicy Wilhelm-Heinichen-Ring ze względu na jej wiek i uszkodzenia, miasto Celle w Dolnej Saksonii i biuro inżynieryjne Woltmann + Knoop GmbH zadały sobie pytanie, w jaki sposób można wydłużyć okresy między remontami w przyszłości. Rosnące obciążenie ruchem i koszty budowy sprawiły, że przyjrzenie się możliwym procedurom naprawczym stało się ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.
Dlatego też, w oparciu o dobre doświadczenia z przeszłości, zdecydowano się na zastosowanie wzmocnienia asfaltowego S&P Glasphalt G. Już w latach 2019/2020 miasto zdobyło doświadczenie z produktami S&P na drodze Witzlebenstrasse. Zainstalowano tam około 8 000 m² zbrojenia asfaltowego, które odegrało dużą rolę w utrzymaniu drogi wolnej od uszkodzeń.
Problem
Projekt północnej części Wilhelm-Heinichen-Ring po raz kolejny był świadomą decyzją miasta i odpowiedzialnej firmy inżynieryjnej, aby zastosować wzmocnienie asfaltowe bez włókien z tworzyw sztucznych i podkładów z włókniny. „W przeszłości wielokrotnie obserwowaliśmy problemy związane z usuwaniem i recyklingiem warstw asfaltowych. Dlatego zwracamy szczególną uwagę na możliwość recyklingu produktów” - mówi A. Cordua, odpowiedzialny inżynier z Woltmann + Knoop. Dowody na frezowanie i recykling produktów S&P pomogły w procesie decyzyjnym i dały pewność realizacji projektu budowlanego.
Ochrona środowiska i zrównoważony rozwój projektów budowlanych są głównym wyzwaniem w dzisiejszym świecie, któremu firma inżynieryjna Woltmann + Knoop od lat stawia czoła dzięki innowacyjnym i ekologicznym rozwiązaniom, oszczędzając w ten sposób emisje i surowce. Te aspekty ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju, w połączeniu ze skróconymi okresami między remontami, ostatecznie sprawiły, że planiści zdecydowali się również na zastosowanie wzmocnienia asfaltowego S&P na Wilhelm-Heinichen-Ring.
Wzmocnienie pod warstwę wiążącą
Wzmocnienie ma zapewnić, że pęknięcia w pozostałym podłożu nie odbiją się na odnowionych warstwach i nie spowodują uszkodzenia nawierzchni. Aby jak najefektywniej wykorzystać wkładkę asfaltową, zdecydowano się zainstalować ją pod warstwą wiążącą, jak najbliżej strefy rozciągania pakietu asfaltowego. Głęboka pozycja montażowa pozwala zbrojeniu skuteczniej absorbować siły rozciągające generujące pęknięcia, dzięki czemu warstwa wiążąca i ścieralna pozostają wydajne i nienaruszone przez dłuższy czas.
Niezawodny montaż w wysokich temperaturach
Remont trwał około siedmiu tygodni i w dużej mierze został przeprowadzony podczas letnich wakacji. Przez cały czas trwania prac ruch na Wilhelm-Heinichen-Ring odbywał się jednym pasem z północy na południe. Połączenia z Haydnstrasse i Witzlebenstrasse zostały całkowicie zamknięte, aby utrzymać obszar budowy w czystości i umożliwić szybki postęp prac.
Prace były prowadzone na każdej połowie drogi oddzielnie, przy czym pierwsza faza budowy obejmowała zachodnią stronę całego projektu renowacji. Firma Bausion Strassenbau-Produkte GmbH była odpowiedzialna za ułożenie zbrojenia asfaltowego S&P w obu fazach budowy w środku lata na zlecenie firmy STRABAG SE.