Restauracja filaru - Most Vasco da Gama - Lisbon, Portugalia
Naprawiona została południowa część mostu Vasco da Gama (rok budowy 1998) Długość jezdni mostu wynosi 3825 m i składają się na nią przęsła o długości 45 m podparte na 85 podporach, składających się z 4 kolumn każda. Podpory są wspierają się na palach umieszczonych w otworach wywierconych w brzegu i w strefie przybrzeżnej rzeki Tagus. Kolumny przybrzeżne zlokalizowane są w obrębie saliny Samouco. W obrębie niektórych kolumn wykryte zostały stany przedawaryjne i one właśnie stanowią jądro przedstawianych prac. Przykładami wykrytych uszkodzeń było rozwarstwienie powierzchni betonowej, obecność pęknięć, pustek, rowków oraz nierówności pokrywy betonowej. Wiele z nich zostało wykrytych w strefie przejściowej pomiędzy kolumnami.
Na tej stronie
- Temat
- Restauracja filaru
- Objekt
- Most Vasco da Gama
- Miejsce
- Lisbon
- Stan
- Lisbon
- Kraj
- Portugalia
- Data
- Okres
- 12 Months
System
Opisy projektów
Sytuacja
Przykładami wykrytych patologii było rozwarstwienie powierzchni betonowej, obecność pęknięć, pustek, rowków oraz nierówności pokrywy betonowej. Wiele z nich zostało wykrytych w strefie przejściowej pomiędzy kolumnami.
Rozwiązania
42 kolumny, z których 32 miały średnice po 2,0 m a 10 miało średnice wynoszące 1,80 m zostały zmodernizowane poprzez dodanie nowych elementów: dwóch warstw mat węglowych C–Sheet 240 (400 g/m2) o szerokości 30 cm, z rozstawem co 20 cm i przy zastosowaniu sprzętu do impregnacji firmy S&P do prelaminowania na mokro.
Material
Maty S&P C-Sheet 240 (400 g/m2) – całkowita użyta ilość 1600 m2, S&P Resicem – całkowita użyta ilość 2560 kg