Restauracja filaru - Most Vasco da Gama - Lisbon, Portugalia

Naprawiona została południowa część mostu Vasco da Gama (rok budowy 1998) Długość jezdni mostu wynosi 3825 m i składają się na nią przęsła o długości 45 m podparte na 85 podporach, składających się z 4 kolumn każda. Podpory są wspierają się na palach umieszczonych w otworach wywierconych w brzegu i w strefie przybrzeżnej rzeki Tagus. Kolumny przybrzeżne zlokalizowane są w obrębie saliny Samouco. W obrębie niektórych kolumn wykryte zostały stany przedawaryjne i one właśnie stanowią jądro przedstawianych prac. Przykładami wykrytych uszkodzeń było rozwarstwienie powierzchni betonowej, obecność pęknięć, pustek, rowków oraz nierówności pokrywy betonowej. Wiele z nich zostało wykrytych w strefie przejściowej pomiędzy kolumnami.

Na tej stronie

Temat
Restauracja filaru
Objekt
Most Vasco da Gama
Miejsce
Lisbon
Stan
Lisbon
Kraj
Portugal
Data
Okres
12 Months

Sytuacja

Przykładami wykrytych patologii było rozwarstwienie powierzchni betonowej, obecność pęknięć, pustek, rowków oraz nierówności pokrywy betonowej. Wiele z nich zostało wykrytych w strefie przejściowej pomiędzy kolumnami.

Rozwiązania

 42 kolumny, z których 32  miały średnice po 2,0 m a 10 miało średnice wynoszące 1,80 m zostały zmodernizowane poprzez dodanie nowych elementów: dwóch warstw mat węglowych C–Sheet 240 (400 g/m2) o szerokości 30 cm, z rozstawem co 20 cm i przy zastosowaniu sprzętu do impregnacji firmy S&P do prelaminowania na mokro.

Material

Maty S&P C-Sheet 240 (400 g/m2) – całkowita użyta ilość 1600 m2, S&P Resicem – całkowita użyta ilość 2560 kg

Contact

S&P Reinforcement Poland

S&P Polska Sp. z o.o.

Ul. Bydgoska 9
82-200 Malbork
Polska