
S&P Wzmacnianie nawierzchni asfaltowych
Siatki kompozytowe do wzmocnień nawierzchni asfaltowych
Osiowo
Naprawiona została południowa część mostu Vasco da Gama (rok budowy 1998) Długość jezdni mostu wynosi 3825 m i składają się na nią przęsła o długości 45 m podparte na 85 podporach, składających się z 4 kolumn każda. Podpory są wspierają się na palach umieszczonych w otworach wywierconych w brzegu i w strefie przybrzeżnej rzeki Tagus. Kolumny przybrzeżne zlokalizowane są w obrębie saliny Samouco. W obrębie niektórych kolumn wykryte zostały stany przedawaryjne i one właśnie stanowią jądro przedstawianych prac. Przykładami wykrytych uszkodzeń było rozwarstwienie powierzchni betonowej, obecność pęknięć, pustek, rowków oraz nierówności pokrywy betonowej. Wiele z nich zostało wykrytych w strefie przejściowej pomiędzy kolumnami.
Przykładami wykrytych patologii było rozwarstwienie powierzchni betonowej, obecność pęknięć, pustek, rowków oraz nierówności pokrywy betonowej. Wiele z nich zostało wykrytych w strefie przejściowej pomiędzy kolumnami.
42 kolumny, z których 32 miały średnice po 2,0 m a 10 miało średnice wynoszące 1,80 m zostały zmodernizowane poprzez dodanie nowych elementów: dwóch warstw mat węglowych C–Sheet 240 (400 g/m2) o szerokości 30 cm, z rozstawem co 20 cm i przy zastosowaniu sprzętu do impregnacji firmy S&P do prelaminowania na mokro.
Maty S&P C-Sheet 240 (400 g/m2) – całkowita użyta ilość 1600 m2, S&P Resicem – całkowita użyta ilość 2560 kg
Portugal
Rua José Fontana, N°76
Zona Industrial Stª Marta de Corroios
PT-2845-408 Amora