Wzmocnienie drogi osiedlowej - Vesterled - Tjæreborg, Dania

Wzmocnienie drogi osiedlowej

Zapobieganie pęknięciom

Wzmocnienie drogi osiedlowej - Vesterled - Tjæreborg, Dania

Siatki wzmacniające asfalt S&P mogą być również idealnym długoterminowym rozwiązaniem do zwalczania pęknięć na drogach osiedlowych. W tym konkretnym przypadku S&P Carbophalt® G 200/200 został wykorzystany w projekcie w gminie Esbjerg w zachodniej Danii.

Temat 
Wzmocnienie drogi osiedlowej
Obiekt 
Vesterled
Miejsce 
Tjæreborg
Stan 
Gmina Esbjerg
Kraj 
Dania
Data 
2017

Sytuacja

Vesterled to droga osiedlowa, która doznała wielu uszkodzeń z upływem czasu. Droga posiadała również szereg połączeń i pokryw serwisowych, w związku z remontem kanalizacji.

Pękanie w nawierzchniach asfaltowych może wystąpić w wyniku rozluźnienia, gdy asfalt staje się sztywny i kruchy z wiekiem. Powoduje to zmniejszenie elastyczności asfaltu, czyniąc go podatnym na uszkodzenia pod względem ugięcia, zmiany temperatury i skurczu.

Rozwiązania

W koordynacji z gminą, S&P zaproponowało wzmocnienie drogi S&P Carbophalt® G 200/200 w ramach 30 mm SMA Wear Course, aby zapewnić długoterminowe trwałe rozwiązanie, które ostatecznie znacznie zmniejszyłoby koszty konserwacji i zużycie zasobów.

Rozwiązanie zostało wdrożone, a cała droga została wzmocniona, aby przeciwdziałać potencjalnym pęknięciom odbicia w około 30 mm nowym torze zużycia.

Oszczędności

Do celów obliczeń LCC przyjęto oczekiwaną żywotność wzmocnionego przebiegu zużycia na około 24 lata - co odpowiada oczekiwanej żywotności dróg osiedlowych bez uszkodzenia podłoża.

Obliczenia pokazują, że po 24 latach gmina zaoszczędzi około 300 000 DKK (obecnie korony duńskie). Oczekuje się, że wzmocnienie zostanie zachowane poprzez wymianę nawierzchni po 24 latach, a dalsze obliczenia oparte na modelu LCC pokazują, że po 40 latach oszczędności dla gminy wyniosą co najmniej 600 000 DKK (ponownie w oparciu o dzisiejsze korony duńskie).

Śledzenie projektu

W 2022 r. zaobserwowano poważne pęknięcia na drogach dojazdowych, które zostały naprawione w tym samym czasie, ale bez wzmocnienia. Pęknięcia mają taki sam charakter jak w przeszłości i są w różnych kierunkach. Dla porównania, odcinek drogi wzmocniony S&P Carbophalt® G 200/200 pozostał w doskonałym stanie, co widać na poniższych zdjęciach.

Materiał

W projekcie wykorzystano:

S&P Carbophalt® G 200/200 2.700 m2 – siatka do zbrojenia warstw nawierzchni asfaltowych wykonana z włókien węglowych w obu kierunkach wstępnie przesączana asfaltem z jednostronną posypką z piasku kwarcowego i ochronną folią poliestrową zabezpieczającą przed sklejeniem

 

Galeria zdjęć

  • Montaż siatki wzmacniającej Carbophalt® G 200/200

    Montaż siatki wzmacniającej Carbophalt® G 200/200 →

  • Montaż siatki wzmacniającej Carbophalt® G 200/200

    Ciąg dalszy montażu siatki wzmacniającej Carbophalt® G 200/200

  • Zainstalowana siatka wzmacniająca S&P Carbophalt® G 200/200

    Zainstalowana siatka wzmacniająca S&P Carbophalt® G 200/200

  • Układanie warstwy ścieralnej

    Układanie warstwy ścieralnej na siatce S&P Carbophalt® G 200/200

  • stan drogi po 5 latach użytkowania

    2022 - doskonały stan drogi po 5 latach użytkowania

  • Inspekcja drogi i pęknięcia

    Duże pęknięcie na niewzmocnionym odcinku drogi łączącej po 5 latach

Service

Osoba do kontaktu

Produkty powiązane

S&P Wzmacnianie nawierzchni asfaltowych

Siatki kompozytowe do wzmocnień nawierzchni asfaltowych

Jesteś tutaj

    Kontakt

    Legal info

    Legal info

    • Simpson Strong-Tie®

      Od 2012 roku, Grupa S&P stała się częścią Simpson Strong-Tie, międzynarodowej korporacji produkującej materiały budowlane z siedzibą w Californi oraz wieloma oddziałami na terenie całej Europy.

      Firma angażuje się w pomoc klientom w odniesieniu do ich indywidualnych potrzeb, oferując wyjątkowe produkty wymienione w katalogach, kompleksową obsługę inżynieryjno-techniczną, obsługę produktów, testy, szkolenia firm wykonawczych oraz dostarczanie produktów na czas.

    SIMPSON Strong-Tie