Links: Mobile Menu v1

Języki

Main Navigation pl-PL

Restauracja filaru - Most Vasco da Gama - Lisbon, Portugalia

Osiowo

Naprawiona została południowa część mostu Vasco da Gama (rok budowy 1998) Długość jezdni mostu wynosi 3825 m i składają się na nią przęsła o długości 45 m podparte na 85 podporach, składających się z 4 kolumn każda. Podpory są wspierają się na palach umieszczonych w otworach wywierconych w brzegu i w strefie przybrzeżnej rzeki Tagus. Kolumny przybrzeżne zlokalizowane są w obrębie saliny Samouco. W obrębie niektórych kolumn wykryte zostały stany przedawaryjne i one właśnie stanowią jądro przedstawianych prac. Przykładami wykrytych uszkodzeń było rozwarstwienie powierzchni betonowej, obecność pęknięć, pustek, rowków oraz nierówności pokrywy betonowej. Wiele z nich zostało wykrytych w strefie przejściowej pomiędzy kolumnami.

Kraj 

Portugalia

Data 

2017

Okres 

12 miesiące

Sytuacja 

Przykładami wykrytych patologii było rozwarstwienie powierzchni betonowej, obecność pęknięć, pustek, rowków oraz nierówności pokrywy betonowej. Wiele z nich zostało wykrytych w strefie przejściowej pomiędzy kolumnami.

Rozwiązania 

 42 kolumny, z których 32  miały średnice po 2,0 m a 10 miało średnice wynoszące 1,80 m zostały zmodernizowane poprzez dodanie nowych elementów: dwóch warstw mat węglowych C–Sheet 240 (400 g/m2) o szerokości 30 cm, z rozstawem co 20 cm i przy zastosowaniu sprzętu do impregnacji firmy S&P do prelaminowania na mokro.

Materiał 

Maty S&P C-Sheet 240 (400 g/m2) – całkowita użyta ilość 1600 m2, S&P Resicem – całkowita użyta ilość 2560 kg

Odpowiedzialny oddział S&P: 
S&P Clever Reinforcement Ibérica, Lda
Vasco da Gama Bridge, Lisbon
Vasco da Gama Bridge, Lisbon
Vasco da Gama Bridge, Lisbon

Kontakt

Obszar

S&P